Algemene voorwaarden
Artikel 1. Toepassingsgebied
Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen Sint Anna Kapel BV, uitbater van Sint Anna Kapel, en elkeen die gebruik maakt van haar logistiek en/of diensten, voor zover van deze algemene voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk of elektronisch is afgeweken. Toepassing van voorwaarden van iedere andere eventuele contractpartij wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zouden zijn, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing.
Artikel 2. Definities
“Sint Anna Kapel” wordt uitgebaat door Sint Anna Kapel BV, met zetel te Drongensveldweg 18, 8760 Meulebeke, en met ondernemingsnummer BE07 70 631 841.“Huurder” betekent elke persoon of rechtspersoon die een huurovereenkomst sluit met Sint Anna Kapel;“Workshopbegeleider” betekent elke persoon die een workshop begeleidt bij Sint Anna Kapel;“Partijen” betekent Sint Anna Kapel en de Huurder en/of Workshopbegeleider;
“Deelnemer” betekent elke persoon die deelneemt aan een workshop of evenement;
“Diensten” betekent de diensten en prestaties geleverd door Sint Anna Kapel in het kader van de Overeenkomsten;“Overeenkomst” betekent elk contract gesloten met Sint Anna Kapel betreffende de huur van het pand, de huur van het pand inclusief specifieke diensten of het gebruik van het pand met het oog op het organiseren van een workshop of specifiek evenement.
Artikel 3. Totstandkoming Overeenkomst
Een Overeenkomst komt slechts tot stand na schriftelijke/elektronische bevestiging van Sint Anna Kapel ter aanvaarding van de opdracht. Alle offertes worden opgemaakt op basis van de door de Huurder verstrekte informatie, hetgeen alle noodzakelijke informatie dient te bevatten dewelke invloed zou kunnen hebben op de Overeenkomst en haar uitvoering. Indien de door de Huurder verstrekte informatie onvolledig en/of onjuist zou blijken, behoudt Sint Anna Kapel zich het recht voor een aanvullende offerte op te stellen en, desgevallend, de oorspronkelijke offerte en/of Overeenkomst als onbestaande te beschouwen. Extra kosten ingevolge van verkeerde informatie kunnen aan de Huurder worden aangerekend. Door het sluiten van een Overeenkomst, of bij aanvatting van de Diensten na aanvaarding van een offerte door de Huurder, aanvaardt de Huurder uitdrukkelijk de hier vermelde algemene voorwaarden, behoudens afwijkende bijzondere voorwaarden tussen Partijen schriftelijk overeengekomen in een Overeenkomst. Elke annulering van de bestelling en/of Overeenkomst dient schriftelijk te gebeuren. Zij is slechts geldig mits schriftelijke aanvaarding door Sint Anna Kapel.
Artikel 4. Bijzondere voorwaarden
Het is mogelijk om de evenementenlocatie van Sint Anna Kapel te huren, inclusief specifieke diensten met het oog op het organiseren van een activiteit of evenement voor een Huurder. Deze specifieke diensten worden in de bijzondere voorwaarden van de huur – of evenementenovereenkomst opgenomen.
Artikel 5. Uitvoering Overeenkomst
De uitvoering van de Overeenkomst tussen de Huurder en Sint Anna Kapel is gebaseerd op de door de Huurder opgegeven mogelijkheden en omstandigheden. De Huurder erkent rekening te houden met volgende modaliteiten en doet hiervoor het nodige om uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken:
- De zaalvoorzieningen zoals bepaald.
- De standaardhuurprijs (zie huurprijstabel)
- Afname van drank en catering moet via Sint Anna Kapel verlopen. Daarnaast kunnen er nog extra diensten verleend worden wanneer gewenst. De Huurder is vrij om zelf te voorzien in overige catering, na goedkeuring van Sint Anna Kapel, tegen extra vergoeding.
Artikel 6. Annulatie
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle annulaties van reserveringen voor evenementen en diensten geleverd door Sint-Anna kapel bv, gevestigd in Dentergem
Annulatievoorwaarden:
Bij annulatie meer dan 1 maand voor de uitvoering van het evenement, is de annuleringsvergoeding 35% van het totale bedrag. Bij annulatie tussen 7 dagen en 1 maand voor de uitvoering van het evenement, is de annuleringsvergoeding 75% van het totale bedrag. Bij annulatie binnen 7 dagen voor de uitvoering of op de dag van het evenement, is de annuleringsvergoeding 100% van het totale bedrag.
Communicatie van Annulatie
Annulaties dienen schriftelijk te worden doorgegeven aan [stefanie@sintannakapel.be]. De datum van ontvangst van de annulatie bepaalt de toepasbare annuleringsvergoeding.
Uitzonderingen: In geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden kan een uitzondering op de annuleringsvoorwaarden worden gemaakt, afhankelijk van de situatie.
Slotbepalingen
Deze voorwaarden kunnen te allen tijde worden gewijzigd. Gewijzigde voorwaarden zijn van toepassing op alle nieuwe annulaties. Sint Anna Kapel kan steeds kosteloos annuleren.
Artikel 8. Betaling
De prijs is betaalbaar voor of op de factuurdatum en dient via bankoverschrijving betaald te worden. In geval van niet-betaling en/of laattijdige betaling zal de prijs van rechtswege en zonder vereiste van voorafgaande ingebrekestelling, worden verhoogd met een forfaitaire vergoeding van 15,00% van het factuurbedrag, met een minimum van 50 EUR, onverminderd het recht voor Sint Anna Kapel om werkelijke bewezen schade die deze forfaitaire schadevergoeding overtreft, bijkomend te vorderen. Daarenboven is zonder vereiste van voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 12,00% per jaar. Sint Anna Kapel houdt zich het recht voor om haar verbintenissen op te schorten bij niet-nakoming van de verbintenissen van de Huurder.
Artikel 9. Schade
Bij schade, verlies of diefstal van het verhuurde materiaal (gebouw en toebehoren) moet de huurder deze kosten vergoeden. Het materiaal van Sint Anna Kapel wordt, behoudens onmiddellijk tegenbericht vanwege de Huurder, geacht geleverd te zijn in onberispelijke staat. Alle schade aan het gebouw of materiaal wordt geacht te zijn aangericht door de Huurder en/of personen die onder diens verantwoordelijkheid vallen.
Artikel 10. Betwisting
Bij gebreke aan gemotiveerde schriftelijke betwisting binnen de drie werkdagen vanaf de factuurdatum, wordt de factuur onherroepelijk als aanvaard beschouwd.
Artikel 11. Beëindiging/opzegging Overeenkomst
De Overeenkomsten nemen van rechtswege een einde na afloop van de in de Overeenkomst voorziene opdracht en/of Diensten; mits nakoming van alle verplichtingen voortkomend uit de gemaakte afspraken en voormelde Overeenkomsten.
Artikel 12. Overmacht
Elk geval van overmacht of toeval bevrijdt Sint Anna Kapel van rechtswege van om het even welke verbintenis, zonder dat de Huurder aanspraak zal kunnen maken op enige schadevergoeding.
Artikel 13. Aansprakelijkheid
Alle noodzakelijke verzekeringen m.b.t de door de Huurder voorziene activiteit in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst zijn ten laste van de Huurder. Sint Anna Kapel is slechts aansprakelijk voor een eigen bewezen zware fout, opzettelijke fout of zware nalatigheid met bewezen schade tot gevolg. Partijen komen uitdrukkelijk overeen dat Sint Anna Kapel onder geen beding aansprakelijk is voor enige schade aan derden, waaronder, zonder enige beperking de aangestelden, de klanten, bezoekers, deelnemers en/of de leveranciers van de Huurder.
Artikel 14. Voorwaarden Overeenkomst
Indien in een Overeenkomst met Sint Anna Kapel wordt afgeweken van de algemene voorwaarden, betreft dit bijzondere voorwaarden. Deze bijzondere voorwaarden hebben voorrang op de algemene voorwaarden.
Artikel 15. Toepasselijk recht
De rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Kortrijk zijn exclusief bevoegd om kennis te nemen van geschillen. Het Belgisch recht is van toepassing.
Huurprijstabel; per tijdslot van 4 uur tijdens de week, per dag in het weekend.
Huur gelijkvloers: € 300 (excl BTW)
Huur eerste verdieping: € 335 (excl BTW)
Huur gelijkvloers + dakverdieping: € 585 (excl BTW)
VZW's jonger dan 5 jaar kwalificeren voor een korting van € 50 per event.
De eindschoonmaak komt op € 80 per gehuurde verdieping.
Artikel 16. Akkoord
Door het accepteren van de offerte verklaren de gebruikers zich akkoord met de algemene voorwaarden.